Waspada Diri Dari Penyakit Ain



Tahukah tuan-tuan bahawa hampir kesemua manusia itu boleh terlakukan sihir tanpa sengaja? Untuk pengatahuan tuan-tuan, penyakit Ain merupakan salah satu dari mekanisma sihir (manipulasi energi) tanpa disengajakan terhadap seseorang. Pendek kata, istilah penyakit Ain atau Al-Ain itu adalah merujuk kepada penyakit misteri yang terhasil dari pandangan mata manusia.

Para Nabi dan juga para pendeta pada zaman sebelum masihi sentiasa mengingatkan masyarakatnya agar berwaspada terhadap penyakit dari pandangan mata manusia. Setiap agama/bangsa memiliki istilahnya masing-masing iaitu:

  • Antarabangsa: Evil Eye, 
  • Islam: Al-Ain Al-Hasad, 
  • Yahudi: Ayin Hara, 
  • Hindu: Drishti, 
  • Buddha Mahayana: Jashi, 
  • Tamadun Rom: Deochi, 
  • Tamadun Cina: Xié Yǎn, dll.

APAKAH KESAN DARI PENYAKIT AIN? 

Keadaan dan simptom penyakit Ain adalah sangat berbeza antara setiap individu. Lain individu maka lainlah keadaan yang dialaminya ketika menghidapi penyakit Ain. Ada yang tiba-tiba alami:

  • Tekanan jiwa (hilang tenaga) serta anxiety tanpa sebab, 
  • Mata jadi sembab, layu dan gelap, 
  • Wajah/kulit menjadi kusam, tidak berseri (tiada nur), 
  • Berserabut fikiran, panas baran, sedih, 
  • Anak kecil yang sawan tangis (colic), 
  • Rezeki sempit dan urusan agak sulit, 
  • Pekerjaan/pelajaran terganggu, 
  • Penyakit misteri (cth: darah tinggi tanpa kesilapan diet), 
  • Sengal-sengal otot, pinggang, tengkuk, 
  • Dan kepelbagaian lagi.

Apabila penyakit Ain ini menimpa diri, lazimnya lama-kelamaan tidak mustahil suatu masa nanti individu tersebut akan terlalu menderita lalu boleh membunuh diri. Ini banyak terjadi terhadap golongan public figure. 

MEKANISMA TERJADINYA PENYAKIT AIN 

Pernah dengar atau tidak istilah "zikrullah adalah makanan bagi rohani"? Bagi pengganut agama lain atau para ancient/new age, mereka akan bermeditasi untuk memperkuatkan rohani (verb; energy).

Untuk memperkuatkan tenaga tubuh jasad, kita perlu makan sesuatu zat yang fizikal contohnya seperti nasi, daging dll., dan sebaliknya untuk memperkuatkan rohani, kita mesti merperkuatkan tenaga dalaman atau dipanggil enlightenment. Boleh dengan cara berzikir atau mindfulness. 

Jika kita menjadi public figure contohnya artis, sudah tentu akan banyak pandangan mata yang memerhati. Jikalau rohani/spiritual kita tidak kuat, sudah tentu akan dimamah penyakit Ain! 

Sebab itu banyak public figure yang tiba-tiba merasa pelik dengan dirinya, rasa tidak bermaya, serabut, hilang kewarasan. Untuk mengelakkan keadaan pelik yang melanda diri tersebut, selalunya mereka akan mengambil dadah.

Ramai ahli spiritual menyatakan bahawa; pandangan dari mata manusia yang terlalu fokus (taksub) dengan sepenuh emosi akan memancarkan satu gelombang tertentu lalu synchronize ke dalam tubuh insan yang diperhatikan tersebut. 

Jika insan itu memiliki rohani yang kuat, maka ianya tidak memberi kesan apa-apa pun. Jika insan itu rohaninya lemah, maka sudah tentu insan tersebut akan ditimpa penyakit Ain. Amat lebih merbahaya lagi jika si tukang pandang tersebut memiliki tenaga dalam yang kuat dan yang dipandang itu pula memiliki rohani yang lemah.

CARA MERAWATI PENYAKIT AIN 

Penyakit Ain ini bukanlah gangguan jin tetapi lebih kepada sihir yang dipancarkan oleh mata manusia tanpa mereka sengaja pun. Adakah mereka berdosa? Jawapannya tidak kerana ianya bukan sengaja malah langsung tidak tahu menahu. 

Jika terasa wajah/tubuh kita cantik atau 'sado', elakkan ianya menjadi tontonan umum contohnya kurangi memuat naiknya di media sosial. Jika mahu memuat naik juga, pastikan rohani kita kuat dahulu. Dikhuatiri akan ada yang taksub memandang (atau dengki).

Andai sudah ditimpa penyakit Ain, rawatannya tidaklah semudah A,B,C, tetapi tetap boleh diikhtiarkan dan ramai sahaja pesakit yang telah sembuh. Kami mungkin mengambil sedikit masa untuk merawati mereka yang ditimpa penyakit Ain kerana lazimnya penyakit Ain itu telahpun memberi kesan terhadap mental mereka. Amalkan selalu zikrullah atau mindfulness, banyakkan berkawan dengan golongan healer, mandi garam dan pelbagai lagi.




Share:
Visit My URL

Kod QR Pembayaran Cahaya Metafizik™

Sebarang Pertanyaan, Nyatakan Di Sini













Jumlah Pengunjung Cahaya Metafizik™