Membantu Pesakit Major Depression Yang Bertahap Maniac


Adakah tuan/puan pernah berpengalaman merasai derita putus cinta sehingga merasakan hidup ini sudah tidak berguna lagi? Kelam? Gelap? Pernahkah tuan-tuan berpengalaman seperti tiba-tiba dikejar seekor anjing atau dijerkah oleh seseorang sehingga berdebar-debar panik? 

Untuk pengatahuan tuan/puan, insan yang mengalami Major Depression Disorder, MDD dan Manic-Depressive Illness (bipolar) bersama Anxiety jauh lebih dahsyat deritanya berbanding seseorang yang menderita putus cinta atau panik/berdebar-debar yang tuan/puan pernah rasai ketika dikejar anjing! 

Inilah cabaran buat pesakit yang hadir ke Cahaya Metafizik Centre pada 04/01/2022. Beliau kerap keluar masuk ward kerana mengalami masalah mental yang tahap agak tinggi sehingga mahu membunuh diri dan memusnahkan harta benda. Berdasarkan pemerhatian kami, masalah mental seperti anxiety dan depression ini lazimnya dialami oleh insan yang  jenis baik hati dan emphath.

Pesakit ini hadir sambil ditemani oleh isterinya. Memang jelas kelihatan beliau sedang alami tekanan jiwa di saat bertemu kami. Bercakap pun seakan-akan mahu atau tidak mahu sahaja. Mujur ada isterinya disisi yang sangat peramah, ceria yang membantu untuk suaminya berkomunikasi dengan kami.

Pesakit ini asalnya adalah seorang yang cukup pintar dan energetik, oleh disebabkan masalah tersebut, maka beliau terpaksa berhenti dari pekerjaanya.

PULIH DARI MASALAH MENTAL BUKANLAH OVERNIGHT PROCESS 

Mungkin sudah suratan takdir, pada beberapa minggu ini, Cahaya Metafizik Centre acap kali dihadiri oleh pesakit yang mengalami masalah yang hampir sama iaitu isu berkenaan mental. Jujur kami katakan, masalah mental ini bukanlah hanya mengambil masa sehari sahaja terus pulih sejurus selepas dirawati. Baik, teruskan membaca.

Mereka yang mengalami masalah mental ini rata-ratanya memang energi rohaninya (lataif) sudah sangat lemah/drain di tahap yang kriktikal. Jasadnya mungkin cukup kadar energinya iaitu Adenosine Triphosphate (ATP) atau kalorinya cukup cuma rohnya sahaja sedang lemah. Sebaiknya perlu dirawati sesuatu yang mengganggu rohnya, bukannya 100% pada jasadnya. 

BENARKAH MASALAH MENTAL DATANGNYA DARI GANGGUAN JIN/SIHIR?

Jika kita bertanya pakar psikologi/psikitari dan doktor perubatan, sudah tentu soalan keterlibatan jin/sihir tersebut tidak ada di dalam silibus pelajaran dan kerjayanya. Jika bertanya kepada ustaz-agamawan yang jenis kaki menghukum pula, silap hari bulan dituduhnya kembali si pesakit itu tidak beriman atau kurang beramalan soleh dll. Mendengari tohmahan seperti itu, mungkin semakin menjadi-jadi pula masalah mentalnya nanti. 

Baiklah, terdapat kepelbagaian faktor yang mengakibatkan masalah mental ini boleh terjadi. Ada yang yang datangnya dari faktor fizikal contohnya ada masalah besar seperti hutang, cinta dll., masalah dari penyakit seperti ketidakstabilan hormon, masalah saraf dll, dan ada juga yang datangnya dari faktor gangguan ghaib seperti jin/sihir termasuk penyakit ain. Kebarangkalian dari faktor gangguan ghain itu mungkin jauh lebih tinggi. 

RAWATAN ALTERNATIF TURUT JUA MEMBANTU

Tahukah tuan-tuan bahawa Stefani Germanotta atau nama popularnya Lady Gaga pernah mengalami sakit mental yang bertahap serius sepanjang kariernya? Sebab itulah persembahan beliau tatkala zaman mudanya viral dengan darah-darah, jijik dan hantu! Beliau kerap keluar-masuk ward akibat masalah mental MDD, Post-traumatic Stress Disorder, PTSD dan fibromyalgia yang bertahap kriktikal. 

Tahukah tuan-tuan beliau perlahan-lahan sembuh dan kembali normal disebabkan apa? Selain dirawat di hospital, beliau turut jua mendapatkan rawatan alternatif seperti mindfulness dan juga kepelbagaian terapi metafizik. Janganlah sesekali putus ikhtiar dan dapatkan juga rawatan secara holistik.

GANGGUAN JIN YANG CUKUP KUAT! 

Semasa kami cek simptom pesakit ini, ya, memang turut terdapat simptom gangguan jin pada dirinya malahan jinnya itu pula teramat-amatlah kuat sekali! Rupa-rupanya faktor beliau alami masalah mental selama ini datangnya dari gangguan jin, bukanlah 100% dari faktor fizikal. 

Mungkin kedengaran seperti tahyul tetapi, bagi sesiapa yang memiliki clairvoyance ability, akan mampulah mengesani kewujudan beberapa 'lubang ghaib besar' di bahagian dada dan perut pesakit ini. Kami ambil masa hampir 5-minit juga untuk menutup akses keluar masuk jin di bahagian tersebut. Pesakit memang mengakui, sakit gerd yang beliau hadapi sangat teruk sehingga tahap termuntah-muntah! 

Apa-apa pun, rawatan kami untuk beliau telahpun selesai setelah mengambil masa 1 jam 30 minit rawatan berserta konsultansi spiritual dan metafizik. Alhamdulillah, beliau menyatakan tubuhnya terasa agak ringan dan sudah boleh bercakap dengan ceria sedikit berbanding sebelum dirawati.

Apa-apapun sensasi rawatan bagi setiap pesakit adalah berbeza-beza. Lain orang maka lainlah tindak balasnya.

Pesakit ini sungguhlah bertuah kerana memiliki isteri yang amat memahami beliau, menyayangi beliau, dan berlapang dada dengan apa yang terjadi pada suaminya selama ini. Bukan semua insan dijodohkan dengan super women sebegini. Inilah ciri-ciri isteri solehah. Mudah-mudahan jodoh beliau kekal sehingga ke syurga tingkat pertama amin.




Share:
Visit My URL

Kod QR Pembayaran Cahaya Metafizik™

Sebarang Pertanyaan, Nyatakan Di Sini













Jumlah Pengunjung Cahaya Metafizik™